Wednesday 26 May 2021

BBM3410 - 2021 - MINGGU 9 - KEMANUSIAAN (TWITTER)

Assalamualaikum! 

Selesai sudah posting di instagram, sekarang kita beralih ke twitter pula. Kali ini, kami perlu tweet apa-apa sahaja yang kami ingin, asalkan bertepatan dengan perkataan 'kemanusiaan'. Definisi 'kemanusiaan' bagi setiap orang adalah berbeza, namun satu perkara yang pasti, orang yang mempunyai sifat kemanusiaan adalah orang yang terpuji. 

Berikut merupakan tweet 'kemanusiaan' dari saya : 


Seperti biasa, kami juga diminta untuk rt tweet 5 orang kawan sekelas bersama pendapat sendiri. Jadi berikut saya sertakan tweet 5 orang kawan saya yang telah saya rt bersama pendapat saya :) 

Jangan risau, saya ada sertakan juga nama akaun twitter mereka berlima, jadi kalau rasa nak follow, dipersilakan 😙 

1. Nad -> @_Ndrh14


2. Tasnim -> @Aftasnim1


3. Alin -> @alinalin___


4. Anisah -> @niskecik


5. Zulaikha -> @ctzulaikhahhhhhhhh


Menarik kan kesemua tweet dari kawan-kawan saya?! Banyak lagi tweet lain yang sebenarnya sangat membuka mata tentang perkataan 'kemanusiaan' ini. Kalau nak tahu, boleh la pergi melawat ke akaun burung biru kami semua! 

Terima kasih kerana sudi membaca dan berkongsi ilmu bersama saya :) 

Kehadiran : 


No comments:

Post a Comment