Tuesday 27 April 2021

BBM3410 - 2021 - MINGGU 6 - INSTAGRAM

Assalamualaikum dan hai semua! Untuk tugasan kali ini, kami diminta untuk membuat akaun instagram pula. Sebenarnya, saya dah lama tak aktif di instagram kerana terlalu sibuk dengan urusan lain dan akaun instagram lama saya hanya dipenuhi dengan update kpop dan kdrama sahaja hehehe. Jadinya, saya pun buatlah akaun instagram yang  baru khusus untuk tugasan-tugasan Multimedia ini. Jangan lupa follow instagram saya ya ---> @dayah.nan :D

Oh ya! Pada minggu ini kami diminta untuk membuat 2 posting yang bertemakan 'Ketenangan'. Posting kedua perlu dibuat selang 5 hari daripada posting pertama. Jom kita lihat apa posting pertama saya! 

Posting Pertama : 22 April 2021


Ha amacam??!! Rasa tenang tak bila tengok awan mendung bersama bot-bot di tepi pantai ni??!! Bagi saya, gambar ini bukan sahaja menunjukkan elemen ketenangan tapi juga terselit elemen kecantikkan dan keindahan ciptaan alam. Kapsyen yang disertakan juga sangat bersesuaian dengan gambar ini <3

Kemudian, kami juga perlu memberi komen pada gambar 10 rakan yang lain. Mari kita lihat siapa insan terpilih yang telah saya komen pada gambarnya hehehe











Okay selesai sudah posting pertama dari saya dan kawan-kawan. Sekarang jom kita tengok posting kedua pula! Posting kedua ini dilakukan selang 5 hari daripada posting pertama dan kami masih lagi menggunakan tema yang sama tau, iaitu tema 'Ketenangan' <3

Posting Kedua : 27 April 2021


Cantik tak gambar untuk posting kedua saya??!! Kapsyen yang diselitkan di situ sangat bersesuaian dengan gambar di mana model kelihatan seperti sedang berjalan dan mencari sesuatu dalam keadaan yang panas. Jadi, boleh lah kita andaikan yang model sedang berjalan dan mencari ketenangan di bawah terik mentari. Walaupun panas tapi itu bukanlah penghalang kan?! Kerana kita semua tahu yang bukan senang nak senang :D

Okay kalini jom kita tengok siapa pula insan-insan terpilih yang telah saya komen pada gambar mereka! Adakah orang yang sama? Atau sudah berubah? Ha jom tengok!!











Yeyyy selesai sudah posting pertama dan kedua dari kami yang bertemakan 'Ketenanagan'. Nantikan posting-posting lain yang bakal kami post nanti ya! Paling penting, jangan lupa follow, like dan komen instagram saya dan kawan-kawan yang lain tau! Jasa anda semua amatlah kami hargai hehe 

Terima kasih kerana sudi meluangkan masa membaca blog saya pada kalini. Saya akan kembali dengan content yang lebih menarik!! Wah, macam youtuber pulakkkk :p

No comments:

Post a Comment